Er du en kompetent leder, og har du lyst til at sætte dit præg på en ny afdeling, hvor du selv er med til at sætte holdet? Så er det nu, du skal læse videre.
Hvad kan vi tilbyde dig?
På Fredskovvej udvider vi nu vores botilbud, så vi fremover også kan rumme borgere med særlige behov for skærmning og 1:1 personaledækning. Til dette har vi fået etableret fire helt nye boliger, og derfor søger vi nu en erfaren afdelingsleder med stærke ledelsesmæssige kompetencer, som vil være med til at sikre, at vi kommer godt fra start med vores nye tilbud til udsatte borgere fra Københavns Kommune.
Du vil få ledelsesansvar for ca. 25 medarbejdere, og du skal selv være med til at rekruttere og ansætte en stor del af dine kommende medarbejdere – alt dette i tæt samarbejde med dit lederteam samt HR og Rekruttering.
Fredskovvej skal være et sted, hvor der er plads til forskelligheder, og alle føler et medejerskab for vores fælles arbejdsplads og kerneopgave – for kun på den måde kan vi lykkes sammen. Derfor vægter jeg også medinddragelse og anerkendelse højt i mit lederskab, fortæller botibudsleder Bo Pihl.
Kort sagt vil der være rig mulighed for at sætte dit præg på den nye afdeling, og du kommer til at spille en central rolle i udvidelsen af vores eksisterende botilbud.
Du sætter retning og formår at skabe følgeskab
Vi leder efter dig, som med dit store engagement og erfaring vil være med til at sætte retning, motivere og inspirere både nuværende og kommende nye medarbejdere på Fredskovvej. For at lykkes i stillingen er det vigtigt, at du hviler i dig selv og din ledelsesstil, hvilket får andre til at følge dig og føle sig trygge i dit nærvær.
Som ny afdelingsleder træder du både ind i et eksisterende botilbud med høj faglighed og engagerede medarbejdere samtidig med, at du får ansvaret for at få den nye afdeling op at køre. Det stiller høje krav til fremsynethed, situationsfornemmelse og ikke mindst din evne til at samarbejde og skabe følgeskab blandt både ”gamle” og ”nye” medarbejdere.
Med dit store overblik formår du at stille de gode spørgsmål, lytte, reflektere og have det lange lys på ift. både individuel og fælles udvikling på Fredskovvej.
Som afdelingsleder forventer vi, at du
- sørger for, at dine medarbejdere har de rette forudsætninger for at kunne løse deres opgaver
- definerer klare mål og rammer for opgaverne i hverdagen
- er god til at planlægge og uddelegere opgaver og altid søger efter den bedst mulige måde at løse opgaven på
- bidrager til at sætte holdet af dygtige medarbejdere og giver tydelig faglig instruktion til og sparring på opgaveløsningen
- sørger for, at vi altid stræber efter høj faglighed og høj trivsel
Vores lederteam består lige nu af en afdelingsleder og en botilbudsleder, ligesom vi har en vagtplanlægger/administrativ medarbejder, som kan understøtte dig i nogle af de administrative opgaver, som også følger med ledergerningen. Vi prioriterer både individuel og fælles udvikling højt, og der vil som afdelingsleder også være mulighed for at få en diplom i ledelse.
Som en del af Socialforvaltningen under Københavns Kommune samarbejder vi desuden med en række dygtige konsulenter indenfor det social- og sundhedsfaglige samt arbejdsmiljø og HR.
Fredskovvej og vores beboere
Vi er et botilbud for voksne med autisme eller autismelignende udfordringer og lavt kognitivt funktionsniveau kombineret med forskellige varige psykiske funktionsnedsættelser. Borgernes støttebehov er stort, og der er som minimum 1:1 personaledækning i borgerens vågne timer.
Ligesom alle andre mennesker har vores beboere brug for at blive set, hørt og forstået, og det er derfor det fælles etiske kompas, som vi alle arbejder ud fra hver dag. Beboere kan have udadreagerende adfærd eller være selvskadende, hvis vi ikke formår at læse deres signaler. Derfor er sikkerhed, samarbejde og høj faglighed også grundsøjlerne i vores arbejde på Fredskovvej.
Fredskovvej ligger i naturskønne Dianalund på Vestsjælland, og vi har netop gennemgået en større renovering. I den forbindelse har vi fået suppleret vores i forvejen fantastiske udeomgivelser med bl.a. sansehave, drivhus, bålplads med pizzaovn, udendørs fitness, percussion-instrumenter og boldbaner.
Ansættelsesvilkår
Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt. Forventet opstart er den 1. februar 2025 eller snarest muligt.
Ansættelse sker efter gældende overenskomst for ledere.
Vi indhenter referencer og straffeattest inden ansættelse.
Vil du vide mere?
Vil du vide mere om stillingen eller målgruppen, er du velkommen til at kontakte tilbudsleder Bo Pihl på 23 83 79 55 eller kigge forbi til en kop kaffe og en snak og stillingen.
Søg via linket senest fredag den 6. december 2024
Vi afholder samtaler i december 2024, og der vil være en personlighedstest og case i forbindelse med 2. samtale.
Om Borgercenter Handicap (BCH)
Borgercenter Handicaps kerneopgave er at understøtte og skabe forudsætninger for, at københavnere med handicap kan udfolde deres potentiale for livskvalitet og mestring af eget liv. Som medarbejder i Borgercenter Handicap bliver du en del af et udviklende og stærkt fagligt fællesskab, hvor vi står sammen om at gøre en forskel for andre. Læs mere om os på https://socialjob.kk.dk/handicap.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Sorø Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-12-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6145101